Proces tworzenie gier komputerowych

Proces tworzenie gier jest niezwykle złożony. Wiele osób nie zdaje sobie zupełnie sprawy z tego jak wiele pracy wymaga wyprodukowanie tytułu AAA. Są to gry z najwyższej półki, produkowane przez największych producentów i gigantów z branży elektronicznej rozrywki. Często powstają one w wielkich zespołach skupiających setki lub tysiące pracowników. Powstają przy budżecie sięgającym kilkadziesiąt milionów dolarów. To naprawdę bardzo kasowy biznes, który rozwinął się na przestrzeni kilkunastu ostaniach lat. Na początku każdej gry powstaje jej koncepcja. Może być to pomysł na historię lub mechanikę rozrywki. Jeżeli pomysł okaże się chwytliwy i z potencjałem to następuje faza rozwojowa gry. Wymyśla się wtedy podstawowe założenia produkcji, określa jej wielkość, ustala budżety jak również kierownika projektu.

Gry wideo

Należy pamiętać, że współczesne gry często bywają produkowane w wielu miejscach na świecie. Oddziały wielkich producentów są porozrzucane na świecie i dzielą się na zespoły. Mogą one niezależnie w jednym czasie pracować nawet nad kilkoma grami. Mimo, że producentem jest jedno studio to każda z tych gier może być produkowana przez zupełnie innych osób. Może się też okazać, że na każdym z etapów takie studia będą ze sobą współpracować, co również będzie widoczne w takim zestawieniu. Gry na Xbox One są niezwykle zaawansowane techniczne. To konsola nowej generacji, od której wymaga się przede wszystkim jakości. To już nie te czasy, gdy ludzie zagrywali się w gry pokroju prostych platformówek, w których sterowało się poczynaniami zlepku pikseli. Obecnie mamy do czynienia ze znacznie bardziej zaawansowanym problemem, który wymaga większych nakładów pracy.

Konsola do gier (pixabay.com)

Konsola do gier (pixabay.com)

Produkcja gier

Dlatego też nigdy nie jesteśmy w stanie dokładnie określić kiedy odbędzie się produkcja gry. Oczywiście takie daty są ustalane, ale zwykle mocno asekuracyjnie np. po zakończeniu prac lub na ostatniej prostej. Wtedy można oszacować już na kiedy produkt będzie gotowy. Okazuje się często, że jednak nie jest to do końca prawda, ponieważ w dniu premiery wydawane są coraz częściej tzw. One Day Patch, który naprawia błędy, które zostały wykryte od momentu wytłoczenia gier do dnia premiery. To świadczy tylko o tym, że często produkcje są wydawane jako jeszcze nieukończone. Jest to kłopotliwe dla graczy, ponieważ często mają do czynienia z tak wielkimi problemami podczas grania, że nie są w stanie czerpać przyjemności z takich tytułów. Oczywiście na bieżąco są one łatane i usuwane przed deweloperów.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s